Restriktioner del II

Hej !

Väldigt många inkl. mig själv i viss mån har fått uppfattningen att bara man tar bort kolhydraterna går man ner i vikt automatiskt, oavsett hur mycket mat man stoppar i sig. Så är det dock inte utan det där med fettförbränning och energiförbrukning är inte samma sak. Jag återkommer med det i senare inlägg.

Jag kommer aldrig att säga att något är definitivt inom detta område. Annika Dahlqvist säger att LCHF är det bästa för allas allmänna hälsa (kanske har hon rätt, men vet hon det helt säkert att det är det bästa för ALLA?). Jag tycker att det är oansvarigt att påstå det men ändå är jag glad att hon gör det för att röra om i livsmedelsrek. och framförallt för de med typ2 diabetes och fetma. Själv vet jag att vi har så mycket mer att ta hänsyn till. Energimetabolismen är fortfarande oklar i detta sammanhang. Dessutom finns komponenter att ta hänsyn till som tex akupunktur och andra metoder som tillämpas i öst.

Slutligen vill jag bara säga att jag rek. er som vill prova er fram gör det med måtta och som sagt prova er fram för om inte ens proffesorer eller dietister och andra inom näringsläran är överens och vet allt ännu hur ska då du och jag kunna veta. Jag provar mig fram vad som får mig att må bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0