Tankar om veckan som gått

Dödsfall, förlamning och hjärnskada av H1N1-vaccinet har uppmärksammats i media den gågna veckan. Vaccintillverkarna har i en klausul avsagt sig allt ansvar om komplikationer ang H1N1-vaccinet vilket ställer åtminstonde mig frågan: Varför då?
Jag har min åsikt om varför (vilket framgått ett flertal ggr för er som följt min blogg) men vad tror ni?

Socialminister Husmark-Persson har fått utstå kritik för hennes lögner och falska påhopp i frågan om försäkringskasssans hårda riktlinjer, och de cancersjuka människor som tvingats till arb.marknaden efter nyår.
Dessutom har psykiskt sjuka människor begått självmord då de inte orkar med den belastning dessa riktlinjer utgör och den tragiska följden har alltså blivit självmord.
Regeringen liksom Husmark Persson har verkligen gjort mig riktigt j***a förbannad. Jag brukar inte hetsa upp mig men denna gång var det oundvikligt.
Vållande till annans död? Vad tycker ni?

Vetenskap och nutrition har som vanligt upptagit tid och för tillfället läser jag en ruggigt intressant bok som heter "The Field" och är skriven av Lynne McTaggart. Boken har hittills handlat om forskning, zero point field samt kvantfysik. Dessa begrepp har vänt lite upp och ner på min syn både vad gäller liv och rum.
Jag har ju tidigare skrivit om energilagarna som är konstanta i universum men efter att man läst mer och mer om div. strålningar och fält så förstår jag att vi bara är i början på någonting mycket större. Jag kommer naturligtvis rapportera om detta mer då jag läst klart boken, vilket kanske tar ett tag då den är på engelska ;)

Jag sätter förövrigt stort hopp till fysiker i allmänhet och möjligtvis kvantfysiker i synnerhet. Både i fråga om människans utveckling och i klimatfrågan.

På tal om klimatfrågan. Polisen i Köpenhamn misshandlar och tvingar fredliga demonstranter i lagens namn. Människor som vill protestera mot de vinstdrivande krafterna som håller på att förgöra planeten jorden, eller för att använda den mycket vackra benämningen Tellus. Påtryckningar från dessa vinstdrivande element gör det i princip omöjligt för dessa (korrumperade?) politiker att agera efter sunt förnuft.
Jag sätter inget hopp till dessa politiker även om det alltid är bra med samtal om lösningar. Hoppet sätter jag till fysikerna som jag nämnde ovan.

Slutligen vill jag visa ett av de sjukaste fotbollsmål jag kanske någonsin sett. Klippet är många år gammalt och visar Clarence Seedorf:s magnifica skott då han spelade i Real Madrid.

Kommentarer
Postat av: Tyke

Anstiftan till mord vore en bra början iaf :)

Angående Seedorfs gamla tåpajj vill jag bara framföra detta: gX9g3c" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=P8jgX9g3c

2009-12-14 @ 23:48:16
URL: http://kissmezlatan.com
Postat av: Tyke

HÄR är rätt länk!

gX9g3c" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=P8jgX9g3c

2009-12-15 @ 13:49:08
URL: http://kissmezlatan.com
Postat av: Tyke

Skiten funkar inte!!! Du får kopiera och klistra in länken för att se den! Ha d gött / tyke

2009-12-15 @ 13:51:04
URL: http://kissmezlatan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0