Överaskning

Hahahahohohohihihi !!!
Hehe, den blicken Ola hade när han kom ut från Grövelsjön Fjällstation är tamejfan obetalbar.
Kl: 10:30 på förmiddagen ser Ola mig och Matte stå utanför fjällstationen. Ett par sekunder senare innan han fattat att det är vi kommer han till oss och utbrister:
- Vad i helvete gör ni här ???

Därefter åker vi över till Elgå (Norge), går upp på fjället, lägger folköl på kylning i en bäck och avnjuter det fantastiska landskapet på en stor sten. Inget av detta var planerat, vilket gjorde allt så jävla kul. Matte brände sig av solen och ser nu ut som en tomat, hihihiih
.

Föresten grabbar!, här är koordinaterna till den gyllene stenen som jag ej förmådde hitta på fjället men som jag lyckades klura ut hemma i sängen.
Den gyllene stenen på fjället: 62 grader 7' 28" N, 12 grader 0' 45" E
Elgå: 62 grader 9' 48" N, 11 grader 56' 39" E

Från bilen i Elgå upp till gyllene stenen var det alltså 5,7 km och tog 1 timme och 40 minuter. Sammanlagt blev promenaden 11,4 km med en promenadtid på 2 timmar och 40 minuter. Bra jobbat !


Glad och nöjd är jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0