politik

Hej !

Ursäkta, jag måste få ventilera mig. Detta hör ej hemma på en blogg om kost men ändå.
Jag är så förbannat trött på de borgerliga partierna.
Hörde nyss att folkpartiet ej ville låta folk som vill bättra på sina betyg på komvux att få den möjligheten.....??? Och det kommer strax efter att de borgerliga partierna gjort om systemet så att vissa ämnen ej kan tillgodogöras i ett slutbetyg av olika orsaker.
Ex. Jag hade sökt en massa kurser till hösten på mitt slutbetyg som jag kompleterade på komvux. Nu fick jag beskedet att slutbetyget ej är godkänt då jag har två datakurser som är för identiska för att det skall vara godkänt. Innan den borgerliga regeringen regerade var alltså mitt slutbetyg godkänt.
Detta betyder att jag nu måste läsa en kurs om psykologi på 50 gymnasiepoäng för att få mitt "nya" slutbetyg.
Glad sommar önskar borgarna!!!

Och jag skall läsa näringslära!! (?) Vad gör detta nya system för nytta? Fattar ni, så förklara gärna för mig. Nu får jag läsa detta under sommaren.
Nu skall jag säga lite vad jag anser om borgare....
Vi börjar med centerpartister: Dra åt helvete!!!!!
Och sedan moderater: Dra åt helvete!!!!!
Och sedan kristdemokrater: Dra åt helvete!!!!!
Och sist folkpartister: Dra åt helvete!!!!!

Slutord till de borgerliga -> Ni är fanimig de största hycklarna som regerat Sverige. Folkpartisterna äcklar mig så in i helvete, med sitt moraltänkande och fina leverne där smutsiga ord och klassamhällets verkliga ideal följer som en växande cancercell i verklighetens vardag. Ni snackar så mycket skit om ordning och reda, regler hit och dit där det ALLTID ställer till med besvär för den fattiga, enkla människan. Fyfan va vidrig er politik är!

'Vad alla ni borgerliga as har gemensamt är att ni har en förvrängd människosyn (JO, DET ÄR SANT, NI HAR BARA INTE INSETT DET ÄNNU). Eran politik straffar de svagaste, fattigaste, sjukaste och de som undergräver sig de lagar och regler som ni anstiftar i tron om att ni skapar ett tryggare och mer välnärt samhälle.
Försäkringskassans hårda riktlinjer, Ipred, komvux, sänkt skatt och dyrare avgifter där de rikaste gynnas (listan kan göras lång).
Ni sparkar på de som redan ligger. Eran politik bottnar i en gemensam nämnare: Vinst!

Varför tror ni vi har miljöproblem? -> Vinst !! (ekonomiska intressen skiter i milön)
Varför har vi rika och fattiga? -> Vinst!! (ekonomiska intressen skiter i hur andra har det ställt)
Varför finns det krig? -> Vinst!! (i bakrunden ligger ekonomiska intressen och religion)
Varför finns det tillsatser i maten? -> Vinst!! (ekonomiska intressen skiter i miljöförstöring och sjukdomar)
Varför finns cigaretter att köpa om nu samhället värnar om oss? -> Vinst!! (Katching....tobaksindustrin skiter i kostnader som mänskligt lidande och samhällskostnader i form av sjukvård)

Marit Paulsen (folkpartist) vill avskaffa ekologiskt jordbruk och satsa mer på jordbruk med giftbesprutning så att fler fattiga kan få jobb.
Jag har några frågor till Marit:
- Var ska människan söka jobb någonstans när vi inte längre har en planet att bo på pga gifter och miljöförstöring?
- Är det ekologiskt jordbruks fel att planeten är överbefolkad eller att planeten är kapitalistisk?
-Ekologiskt jordbruk finns pga människor som du Marit, ekologiskt jordbruk vill ha en giftfri miljö och en odling helt fri från tillsatser som kan skada miljö och människa. Dessutom vill rättvisemärkt förbättra villkoren för de fattiga arbetarna som står i denna giftiga oas och arbetar i fruktansvärda förhållanden med pisslön, en tillvaro som du vill utöka.
-Av alla saker att angagera sig i för en bättre värld så väljer alltså FOLKPARTISTEN Marit Paulsen att hoppa på ekologisk odling.!?
Kanske skulle du börja angagera dig i varför vi är överbefolkade eller dyligt men så är du ju folkpartist och därför har jag inte så stort hopp för dig.

Så ser den borgerliga verkligheten ut på planeten jorden år 2009. Jag hoppas av hela mitt hjärta för mina kommande barn och barnbarn osv. och miljöns skull att det kapitalistiska samhället går under. Om den inte gör det går vi ju under ändå, så det är ju en väldigt destruktiv politik som håller på att förgöra våran planet.
Jag hoppas människan VAKNAR och agerar mot detta konsumtionssamhälle där det materialistiska och ytliga har störst anseende. Jag hoppas det tynar bort som en cancercell som förgörs av ett vaccin.

Jag representerar den enkla människan, kommer alltid att rösta för ett rättvisare samhälle där klasskillnader och miljöförstöring ej existerar. Ett samhälle där alla har lika stora möjligheter oavsett om man föds med efternamn som Kamprad eller Gunnarsson.

Tack för mig !
Mvh/ Jocke

Kommentarer
Postat av: Tyke

Otroligt bra sagt Jocke!

Människan skulle tänka lite mer som du så skulle många av de problem vi skapat aldrig funnits! /Tyke

2009-06-25 @ 23:37:41
Postat av: Anonym

Tack Tyke !

Om alla människor tänkte som vi skulle detta vara en bra planet!

2009-06-28 @ 22:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0