Trum Trum ........

Trum trum mot lärdom vi gå, trum trum slv:s klockor börjar slå !!

Vad är nu detta ?
SLV = Livsmedelsverket

Diabetes typ 1 ökar lavinartat i Europa och dessutom allt längre ner i åldrarna. Och detta i tider då lightprodukter utan fett aldrig varit större. Hmm
Rössner å grabbarna i slv säger att det ändå måste bero på att gemene man & kvinna ändå äter för mycket energirik kost och då menar de fett som innehåller 9 kcal/g mot kolhydrater och proteins 4 kcal/g. Vi fuskar alltså och lyder inte slv:s goda råd heter det. Kan ju aldrig vara snabba kolhydrater och fleromättat fett:s fel. Inte heller tallriksmodellen................   ;-)

Kunde inte sagt det bättre än Jonas Colting (se länk nedan):
- How can something we always been eating suddenly be bad for us ?

Jag skriver denna blogg för att upplysa om vad jag vet och uppmanar er till att fundera på vad ni stoppar i er och inte förlita er på vad ni hör i media eller vad myndigheter anser vara bra för oss. Ett par stycken i slv sitter t ex i bolag som McDonalds och Wasa båda vinstdrivande kolhydratkällor. Hur kan man få göra det om man sitter i en myndighet undrar jag? Och hur kan man vara jäv i en sådan position?
Läkemedelsbolag tjänar mycket pengar på diabetesmedicin och blodförtunnande m.m. Kan det vara så att dessa herrar får bonusar från läkemedelsföretagen för deras vinstdrivande rek.
Inte vet jag! Och inte du heller! You do the math.........
I rest my case.

Slutligen vill jag tacka redaktionen på www.blogg.se för att ni utsett mig till vinnare i mms-tävlingen och dessutom vill jag säga att ni gör ett förbannat bra jobb med hela siten blogg.se

Ha det bra !!
Mvh Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0