Fotbollsälskare

Världens bästa lag just nu för stunden heter Arsenal enligt mig. Varför ? Arsenal.com
Deras passningsspel som de behärskar kombinerat med det tempo som emellanåt är ursinnigt i P.L gör dem till det mest attraktiva och effektiva laget just nu.
Herregud, the gunners har gjort 36 mål på 11 matcher (3,27 mål/match) och det är sanslöst bra!!
Regisören bakom detta på planen heter Césc Fabregas. Den 22-årige spanjoren är just nu Världens bästa mittfältare enligt mig.
Fabregas leder även Arsenals interna skytteliga på 9 mål !! ett mål mer än Van Persie som ligger tvåa http://www.svenskafans.com/england/arsenal/default.asp
Regisören bakom detta utanför planen heter Arsene Wenger. 

Men Chelsea då tänker många ?
Chelsea är ruskigt starka fysiskt och vinner många poäng på "tankern" Drogba som är ruggig i luftrummet. Men jag vill tro och hoppas att den mest underhållande och effektiva fotbollen segrar i slutändan.

Det finns ett lag som jag kan se spela en attraktivare fotboll och det är Barcelona i storform och en final i C.L mellan Barca - Arsenal vore väl något .

Det som imponerar på mig är avsaknaden av namnkunniga spelare i Arsenal. Man har satsat helhjärtat på unga tallanger och låtit spelare blommat ut. Men visst finns spelare av hög kvalitet i Arsenal. Förutom Fabregas så finns spelare som Arsjavin, Eboue, Walcott och Van Persie. Hösten 08 var jag på Emirates och fick se Van Persie göra hattrick mot Newcastle. Kurvan har bara pekat uppåt för Robin efter det.

Slutligen vill jag länka till Lasse Anrells krönika om hockeylaget Montreal Canadiens
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/anrell/article6087429.ab

Kommentarer
Postat av: Tyke

Varje kväll före läggdags ber jag en stilla bön att Césc Fabregas ska komma "hem" till klubben han fostrats i: FC Barcelona! Han har verkligen blommat ut till en av världens bästa och mest sevärda fotbollspelare.

Även om det svider i mitt Man United-hjärta måste jag erkänna att Arsenal är det mest sevärda laget just nu.... MEN Barca och Zlatan kommer igen!

2009-11-10 @ 16:35:59
Postat av: jocke

Hahaha!!

Det ser jag framför mig...

Han lär dyka upp i Barca snart, är nog bara en tidsfråga.

2009-11-10 @ 16:39:41
URL: http://donsoderqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0