Förbjud religionen

Religionen måste väl vara det mest korkade och begränsande av människan!?!
Vad har religionen gett oss genom alla århundraden? Barbariska avrättningar, tortyr, krig, elände m.m......
Allt rättfärdigas i religionens namn och för vaddå??? Ekonomiska intressen! Makt! Tröst?

Dessa dumheter MÅSTE få ett slut. Vad är religion? Heliga skrifter som granskats av vilka??? Vad är sanningshalten i dessa skrifter? Det är ju löjligt att dessa heliga skrifter ens existerar i den omfattningen. Helt plötsligt står dessa skrifter över all logik, vetenskap, allt sunt förnuft och allt inom existens. Vi vet ju inte ens vem som skrivit dessa skrifter.

Inom vetenskapen måste man kritiskt granska all fakta från varenda infallsvinkel och styrka påståenden och bevis med en hög s.k. evidens för att det skall få slagkraft. Det är DET som fört mänskligheten framåt och det är religionen som satt käppar i hjulet för vår utveckling.

Förbjud islam, kristendom, judendom, katolska kyrkan osv. Om någon vill söka tröst inom dessa så gör då så i egen regi. Lägg ner alla kyrkor och moskéer och allt vad det heter. När jag ser kvinnor i burka så blir jag så matt!! Snacka om att gå tillbaka 1000 år i tiden och begränsa kvinnors rättigheter. Inte nog med att det är fruktansvärt förnedrande, det är också fruktansvärt ohygieniskt och ohumant. Dessutom är det rent hälsofarligt då kroppen måste ha solljus på huden för att producera vit-D som är livsviktigt för oss. Moskéer skall absolut inte få byggas i Sverige och alla kyrkor skall rivas ner!!

Missförstå mig inte! Jag förstår att människan söker en mening, ett högre kall och en högre andlig förståelse med vår tillvaro OCH det är just det som jag försöker förmedla genom vetenskapen. Gud kan kallas för en god kraft, en positiv energi eller ett fält av ljus och information. Allt detta börjar man idag se inom vetenskapen i form av fysikens framsteg. Ta kvantfysik som ett ex. Vi omges av ett gigantiskt informationsfält och ett energifält som finns över hela universum. Forskning visar att vi får tillgång till ett högre medvetande i form av t.ex. meditation. Man har sett otroliga resultat inom t.ex. reconnective healing där man "kopplar upp sig" på dessa fält, krafter (kalla det vad ni vill). 

Tack!


Kommentarer
Postat av: TyKe

Håller med i det mesta du säger då det faktiskt är till största delen ren fakta....MEN..det finns fler aspekter av religion och tro än den du väljer att lägga störst vikt vid! Nämligen det hopp och den tröst Religioner och tro ger så otroligt många utsatta människor runt i världen.

Religion är därför inte bara av ondo...eller Tro är det iaf inte? Kanske skulle man radera alla religioner och bara fokusera på Tron i sig utan alla jävla sjuka regler och olika tolkningar av böcker som lika gärna skulle kunna vara KalleAnka-pocket ifrån 50eKr!!

För övrigt tycker jag att det är på tiden att media har fått upp ögonen för den vid sidan av Islam vidrigaste religionen: Katolicismen! Äckligare pedofiluppmuntrande jävla hycklare får man ju leta efter!! Har en minst lika vidrig och förtryckande historia som Bla. Islam i mina ögon!

Väldigt knepigt ämne dock med alla infallsvinklar, historia och omfattning i samhälet.

Lite bra men Mycket anus skulle man kunna samanfatta det med! (Men det är treeevligt med Psalmer :)

2010-04-15 @ 15:43:39
Postat av: Jocke

Hopp och tröst och existentiell mening med vår tillvaro är precis vad vetenskapen kan erbjuda idag i form av den nya vetenskapen. Den visar ju att det finns en högre intelligens och en otroligt stark och positiv kraft (vi kan kalla den Gud, för det är vad jag anser att Gud är i mina ögon).

Som jag skrev, de som vill anamma religionen får gärna göra det i eget syfte men den skall inte få makt och missbrukas som den gör idag. Men visst håller jag med dig om att det finns otroligt starka och vackra budskap som är fantastiska inom religionen. Jag skriver väldigt aggresivt i detta inlägg för att väcka reaktion och tanke i fråga.

Jag skulle kunna skriva i all evighet om pedofiläcklen i katolska kyrkan, idiotin inom judendomen med omskärelser, kristna kyrkans hemska intåg i t.ex. nordirland med massavrättningar osv. Jag valde fallet burka inom Islam eftersom jag anser att den frågan är mer central just här och nu. Fortfarande så stenas kvinnor i många länder enligt shiamuslimsk lag och det gör mig förbannad.

treeeevligt med psalmer !! hahaha ja jo jävlar vad trevligt det är.

Tack för din kommentar som vanligt ;)

2010-04-15 @ 16:44:30
URL: http://donsoderqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0