Hotet från EU

Som du säkert redan känner till har EU-kommissionen planer på att publicera ett förslag om maxnivåer för alla vitaminer och mineraler i kosttillskott.


Vad det innebär i korthet är att man vill sänka nivåerna av alla vitaminer och mineraler till en av EU ansedd "säker" nivå. Ett exempel på vad EU anser vara en "säker" nivå är den mängd selen som motsvarar seleninnehållet i två paranötter, dvs obefintligt. Man kan alltid spekulera i vem, eller vilka, som ligger bakom ett förslag som detta, men konsekvensen blir att effekten av att använda kosttillskott minskas eller försvinner helt.


Detta vill jag förstås försöka påverka! Ett sätt att göra det är att skriva på protestlistor. Här är en länk för detta (och mer information i ämnet): http://www.vitaminfreedom.org


Man vill dessutom sätta stopp för antroposofisk medicin, biodynamisk odling etc. För att påverka detta, se länk: ACTION ELIANT


Läkemedels och livsmedelsindustrin kan ej sätta patent på vitaminer och mineraler och  ser därför kosttillskott som ett hot mot deras vinstdrivande intressen och vill därför förbjuda det. Detta är löjligt uppenbart.
Människor skulle således bli sjukare och köpa deras skitmediciner och andra produkter och *pang* så är det ekonomiska hjulet i snurrning hos dessa bolag.


Skriv på protestlistan ovan!


Kommentarer
Postat av: Mattias

Jag har slutat att bli överraskad av kapitalisternas metoder att förstöra allt de kan enbart för att öka vinsterna i sina bolag...jävla as! Ändå blir jag lika förbannad varje gång jag läser om saker som detta. Det lär inte dröja innan de börjar ta betalt för luften vi andas :(.

Gillar nya utseendet på bloggen förövrigt :)

De nya färgerna är snällare mot ögonen än de gamla.

Jag ser framemot att lära mig massor om ditt "nya" stora intresse kvantfysik. Du fortsätter att vidga mina vyer och jag älskar det!

2010-01-05 @ 18:59:12
URL: http://kissmezlatan.com
Postat av: Jocke

Tack skall du ha Mattias! Kvantfysiken är unik i allt. Kommer presentera det med vetenskapen i ryggen och gränsen mellan fantasi och verklighet får helt nya proportioner. Gränsen mellan tro och vetenskap blir således ganska liten i sig, men på ett positivt sätt enligt mig, för detta visar på en enda kraft som vi alla människor har tillgång till, alltså inget skitsnack med gudar hit och dit och religiösa påståenden utan klara vetenskapliga teorier kring evigt liv och olika frekvensnivåer (medvetandenivåer) och dimensioner (himmelriken för de religiösa).

Jag presenterar hopp för mänskligheten ;)

2010-01-05 @ 19:24:56
URL: http://donsoderqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0