Nassim Haramein om bl.a fenomenet i nordnorge 2009

Den 9 december 2009 syntes en snurrande ljusspiral på himlen i Nordnorge, och det rapporterades och spekulerades kring fenomenet i hela världen. Här är en amatörvideo från händelsen:



-Antagligen är det en provskjutning från en rysk u-båt som har gått snett, säger Erik Tandberg, Norges främste rymdexpert, till NRK.

Tidigare ljussken i Norge har visat sig vara just ryska raketer. Men enligt den ryska flottar har inga missiler skjutits under de senaste dagarna. Enligt internationella avtal är länderna skyldiga att informera om alla provskjutningar.

-Jag har aldrig sett någonting liknande tidigare. Jag har ingen aning om vad det är, säger SVT:s meteorolog Helen Johansson när hon fått titta på bilderna.


I radioprogrammet "coast to coast AM" kommenterar den kände fysikern och vetenskapsmannen Nassim Haramein fenomenet och talar även om Gud och mycket annat. Avsnitten i ordning:

del 1 del 7

del 2 del 8

del 3 del 9

del 4 del 10

del 5

del 6




Källförteckning:
http://svt.se/2.22584/1.1807085/mystiskt_ljusfenomen_over_norge?lid=senasteNytt_1764882&lpos=rubrik_1807085
http://www.2012forum.se/viewtopic.php?f=8&t=284

Kommentarer
Postat av: TyKe

Det där ser för sjukt ut för att kunna vara sant!....Eller!?

Det du visar mig blir bara sjukare och sjukare och jag kan inte låta bli att gå och grubbla över vad allt innebär....Flummigt men jävligt spännande! :)

Vad tror Du att detta fenomen är eller hur det uppkommit?

Lägg gärna in Dina personliga tankar och teorier i inläggen, det skulle ge bra underlag för debatt och diskussioner vilket alltid är trevligt :)

Fortsätt få mig att tappa hakan med dina otroligt spännande val av ämnen och lysande underhållande blogg...det är Zlatan-klass på det Du skriver och jag hoppas det är många som tar del av det och blir klokare människor!

2010-05-15 @ 21:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0