Tankar & Funderingar

Mora tänker införa avgift för att man skall få åka längdskidor där. Spårdragning har skett med skattepengar tidigare och därför har alla som vill åka kunnat det. Numera skall det bli bättre spårdragning och en ekonomikälla så att man kan förbättra anläggningen.
- Skrämmande !! Jag tycker verkligen det. Spårdragning har aldrig varit ett problem, aldrig heller anläggningen. Detta är ytterligare ett sätt att minska de rättigheter vi som människor har och göra saker vinstdrivande. Snart är kanske längdskidor en "klass-sport" och då har det gått för långt.

Allemansrätten kommer succesivt att försvinna om vi fortsätter ha en borgerlig styrd regering. Vänta skall ni se eller rösta vänster !
Snart skall väl de satans jävla borgar-äcklen ha betalt för att vi andas luften i "deras" atmosfär. Vänta skall ni se eller rösta vänster !

Hörrni, tack skall ni ha som mailat mig om synpunkter och åsikter om bloggen. Jag tar till mig av alla önskemål och förslag som kan göra bloggen bättre.
Några synpunkter har varit att inläggen möjligtvis är lite för långa och jobbiga att läsa. De kommer hädanefter att bli kortare.

Ha en trevlig helg !
Mvh Jocke

Kommentarer
Postat av: Tyke

Varför staka sig fram i trikåer när man kan åka lift!?

Nej skämt åsido, du ha har helt rätt som vanligt!

Hittade en lite rolig länk jag kan rekomendera:

http://tvbloggen.tvplaneten.se/2009/11/13/exalterad-kommentator-om-zlatan-how-do-you-describe-genius/

2009-11-13 @ 18:33:34
Postat av: Jocke

Vad är det för fel på trikåer ;) ?

Skattepengar har alltid finansierat spårdragning för allmänheten och som gammal längdåkare som jag är blir jag förbannad när kapitalet sätter sina avtryck i min barndoms-sport som jag anser är en arbetar-sport. Du anar inte hur jävla mycket jag hållit tillbaka min ilska i detta inlägg för att inte skrämma läsare och gå över gränsen, men fyfan vad jag avskyr kapitalism.



Ja just, tack som fan för länken =) !!!

2009-11-13 @ 22:41:20
URL: http://donsoderqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0