Försäkringskassan en produkt av nazistiskt tänk ?

Många är det som precis som jag reagerat med ilska över beslutet att inte låta mamman till sin cancersjuke son få ersättning från fk. För er som inte känner till händelsen finns en artikel här.
Nu går områdeschefen för fk Ingo Tengerby ut och försvarar sina SS-soldater (handläggare) och menar på att de följer de lagar och regler som nazi&co (regeringen) stiftat. Artikeln kan läsas http://www.dt.se/nyheter/malung/article648464.ece

Jag kommenterade artikeln på dalarnas tidningar med följande text (se länk ovan);

" Nu får det fan vara nog

Ingo säger i inslaget att han kan förstå folks frustration över beslutet men att handläggaren inte har gjort något fel eftersom de har lagar och regler att följa. Och det är just detta som gör mig så ilsken. Någonstans inom sig vet alltså Ingo att det är fel men lagar och regler står alltså över allt sunt förnuft, humanitet, kärlek, bondvett och moraliska aspekter inom existentiella bevekelsegrunder som liv och död. Pojken kämpar för sitt liv i en fruktansvärd cancersjukdom och en myndighet tycker alltså att paragrafer är viktigare än ett människoliv och humanitärt tänkande????
Hur kunde det gå så här fel? - Jo det kan jag tala om för er alla. Då samhället började byggas upp efter marknadsekonomi och där allt går ut på att konsumera och konsumeras så försvann allt vad mänsklighet och andligt välbefinnande heter.
Jag ber er kära läsare att rösta bort denna allians som mer liknar nazityskland och där du bara är en siffra i statistiken tydligen.
Sist vill jag bara ge mitt fulla stöd till denna familj och jag hoppas av hela mitt hjärta att pojken tillfrisknar.

Anmäl kommentar
Upptillkamp, 2010-05-13 10:51 "

Allvarligt, vad anser ni om den arroganta och hänsynslösa syn som samhället har på organismen människan?

Kommentarer
Postat av: TyKe

Jag hoppas verkligen att de som tar dessa fruktansvärda beslut får betala sitt pris i framtiden!!

Jag önskar dem mycket svåra sjukdomar som medför otrolig smärta samtidigt som de måste arbeta hela jävla vägen in i döden!! Jag blir så fruktansvärt trött/ledsen/förbannad över att samhället kan acceptera en sådan horribel människosyn där profit är viktigare än människors liv och hälsa (förutom när det gäller Elit-klassen i detta vidriga samhälle)!

De Rika, De Rika!! DÖD åt de Rika!

2010-05-14 @ 21:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0