Kan vi lita på myndigheter ?

Idag 23 nov kl 08:44 skriver Dr. Annika Dahlqvist följande på sin blogg http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/entry/pudel_om_virustillverkningsanklagelse :

- Många har sagt och skrivit att jag som känd läkare inte bör säga och skriva att jag tror att vaccinfabrikant/er har tillverkat det nya  svininfluensaviruset i laboratorium och sedan spritt det över jorden. Detta för att tjäna pengar på vaccinförsäljning.
Jag gör nu därför en ny pudel. Jag kommer inte mera att säga och skriva detta, förrän jag har sett bevis på att det förhåller sig så.


Hennes uttalanden väcker stor ilska runt om i detta land och jag undrar varför?
Varför blir en del folk arga?
Jag blir skitglad! Inte för att jag tror att det förhåller sig så (jag hoppas verkligen inte det) men ärligt talat.... skulle ni bli helt förvånade?

Låt mig ge några ex. på hur små gränserna är mellan dårskap och sunt förnuft.

I skrivande stund råder ingen som helst tvekan att de näringsrek. som livsmedelsverket ger ut är rent av hälsofarliga för människan och den största anledningen till det är pengar och makt. Flera av livsmedelsverkets medlemmar sitter med i olika bolag som WASA, McDonalds, AXA och ett par av dem har redan avsatts från socialstyrelsen pga jäv, dvs de kan inte ha en objektiv syn i arb.frågan då de har ekonomiska intressen på sidan om som påverkar arbetet i högsta grad.
All "riktig forskning" visar att deras kost.rek. är vansinniga och ändå får de fortsätta! Förvånade?
Dessa människor kan ligga bakom miljontals människors död och mänskligt lidande. Läs gärna denna mening igen och smaka på orden!!

Tobaksindustrin!! En av de värsta massmördare som exiasterar och existerat. Kan någon av er läsare vara så vänlig och rabbla upp en enda fördel med tobak!! Bara åtminstonde en enda futtig positiv egenskap med tobak!
- Inte ? Trodde väl det....
Ingen mer än jag som undrar varför våra myndigheter tillåter detta vansinne ?
Miljarder kronor i vårdkostnader som skulle kunna omsättas till skola, sjukvård, forskning osv. får vi skattebetalare finansiera pga vadå? Jo några fruktansvärda människor som tjänar pengar på detta OCH våra myndigheter tillåter det! Förvånade ?
Miljarder människor utsätts för fruktansvärt mänskligt lidande. MILJARDER !

Jag skulle kunna fortsätta detta inlägg hela dagen men jag har lovat er läsare att korta ner inläggen så jag slutar här då jag tror ni fattar min poäng med dessa jämförelser (och då har jag inte ens lyft fram de kanske viktigaste frågorna dvs MILJÖN).

Om vi istället återgår till Dr.Dahlqvist påstående ovan och sätter in läkemedelsbolagens starka nävar i realitetens fotspår så ställer jag frågan igen.
Varför blir folk så arga när Annika eller någon annan ifrågasätter myndigheter?

Min slutsats i det hela är följande:
Jag har frågat mig själv många ggr hur dessa människor (styrelser på tobaksbolag osv) kan se sig själva i spegeln och sova om nätterna.
Svaret är ganska enkelt. För mycket pengar och makt är som ett gift för människor. Det slår ut allt vad sunt förnuft, etik & moral heter och ger fruktansvärda värderingar och följder.
Vad skall man göra åt det då?
Svaret är lika enkelt. Skrota det kapitalistiska ekonomiska tänket. Ge mer makt åt folken så att hälsa, miljö, kärlek och omsorg får vara ledorden. Bara då kan människan utvecklas till fullo.

Tack för mig!
Mvh Jocke


Kommentarer
Postat av: Tyke

Varför blir folk så arga när Annika eller någon annan ifrågasätter myndigheter?



Jag tror att det till stor del beror på människors okunnighet och naivitet gentemot de styrande i samhället. Det är fanimej ens plikt att syna och kritiskt granska de styrande i samhället!! Hur ska vi annars kunna nå förbättring istället för de försämringar och ökande klyftor som hela tiden ökar?

Fruktansvärt bra av dig att lyfta fram dessa frågor som det annars talas tyst om!

2009-11-23 @ 23:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0