Derby

Vafan hände ??

Försöker ta med nåt positivt från matchen leksand - mora men hittar absolut ingenting.!.
Mora var bättre i allt (förutom på läktaren som vanligt). Tillråga på allt så blir Andreas skadad igen och tvingas ge upp karriären.
3 spelare får godkänt enligt mig och det är:
Jesper Ollas (krigarn)
Jocke (målvakten)
Jean Luc (kanadensaren)

Ollas kriga och hade rätt inställning. Jocke i målet imponerar grymt på mig. Jean Luc verkar vara en riktig skitstövel och hans brutalt fysiska spel gillar jag speciellt i en sådan här match.
Några juniorer försökte och visa lite av vilja och så, strömberg o co tog timeouter för att försöka väcka laget men ingenting hjälpte.

+ Inramningen (leksands supportrar är bäst i Sverige, så är det bara)

- Inställningen, det fysiska spelet, ineffektiviteten, detaljerna, ja i stort sätt allt!

Mora gör en grymt bra match och det är så här Leffe Strömberg vill att vi skall spela mot de bättre lagen i es och jag lastar inte mycket av leksands insatser så mycket på Leffe utan tror han har en plan för kvalserien. Men skall man överhuvudtaget ha en chans där så måste man visa jävligt mycket inställning och hjärta.

Aufwidersehen (eller hur fan det stavas)

Kommentarer
Postat av: Tyke

Köpte faktiskt denna match på ViasatOnDemand (79:-) och kan inte annat än hålla med dig på samtliga punkter!



Ibland undrar jag om vi delar hjärna...

2009-10-22 @ 15:06:57
Postat av: Life

Jag kan ju inte säga att jag är fanatisk när det gäller Leksand lix! Men jag får "Déjà vu" säsong efter säsong! Samma visa år efter år!

2009-10-23 @ 00:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0