En del saker.....

Leif Strömberg får/vill inte fortsätta som tränare i Leksand. Jag tycker man skall byta ut mer än halva laget, slänga in juniorerna som vann J20-guld och bygga ett lag som skall vara som bäst om 2 år men ändå ha ett slagkraftigt lag som kan ta sig till kvalserien. Ska man ta in någon spelare ska man ta in riktig kvalité, t.ex. Niklas Persson.

Barcelona är världens bästa fotbollslag utan tvekan och världens bäste fotbollsspelare är utan tvekan Messi.
Barcelona kommer leka hem titeln i champions league och det är bara för andra klubbar att se och lära av Barcelona.

Tentan närman sig för mig och jag tycker jag har bra koll på ämnet. Tycker det blir mer och mer klart hur otroligt svårt det är att göra allmänna upplägg i en kostplanering och då tänker jag framförallt rent hormonellt och fysiologiskt. Det är så många aspekter som man måste ta in i beräkningarna innan man ger råd, vilket jag tycker att livsmedelsverket ej har kompetens till att göra.
Jag har hävdat ända sedan jag började denna blogg att kosten är individuell och den teorin blir starkare ju mer jag läser.

Jag kommer ge massor av exempel då jag är färdig med kursen.
Ha det gott!

Mvh / Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0